Dienst vreemdelingenrecht en internationaal familierecht

Dienst vreemdelingenrecht en internationaal familierecht

Rechtszekerheid is een belangrijke pijler voor integratie. Daarom biedt het AgII onafhankelijke en betrouwbare juridische dienstverlening.

Over welke thema’s kan je bij onze dienst terecht?

  • toegang, verblijf, vestiging en uitwijzing,
  • verwerving van de nationaliteit,
  • arbeids- en beroepskaarten,
  • huwelijk, echtscheiding en andere familiesituaties met een internationaal aspect,
  • asielprocedure, regularisatie, gezinshereniging, EU-verblijf, arbeids- en studiemigratie,…
  • visa-procedures, verblijfsprocedures, beroepsprocedures,
  • verblijfsdocumenten en inschrijving in  het rijksregister,
  • advies over welke buitenlandse documenten moeten gelegaliseerd en vertaald worden,
  • reisdocumenten en recht op terugkeer,
  • recht op maatschappelijke dienstverlening en andere sociale rechten en plichten,

 

Wat bieden wij?

  • Informatie: Up to date info op de website, een e-nieuwsbrief en andere publicaties
  • Vorming: Basisvormingen en thematische vormingen: open aanbod op website, of op vraag en  op maat. Meer info.
  • Advies: Via onze centrale of regionale juridische helpdesk
  • Begeleiding: Expertise-ondersteuning en –netwerk (centraal en regionaal)

 

Contact regio Limburg + Kempen en Hageland

Adres:
Provinciehuis E-blok, Universiteitslaan 1, 3500 Hasselt

Telefonische helpdesk: 011 23 77 99, vanaf 9.00  tot 12.00 u. en vanaf 13.30 tot 16.00 u.
E-mailadres: juridesk [dot] lim [at] integratie-inburgering [dot] be

Meer info over de contactgegevens van andere Vlaamse regio’s